Opcje zdrowej żywności na sezon jesienny

Opcje zdrowej żywności na sezon jesienny

Nasz plan dietetyczny powinien się zmieniać, podobnie jak zmieniamy nasze wybory i wybór stylu i ubioru w zależności od pory roku. Piękna i przyjemna jesień puka do drzwi i trzeba być przygotowanym, aby w pełni się nią cieszyć. Utrzymanie zdrowych nawyków żywieniowych bez uszczerbku dla smaku potraw to sztuka. Jeśli nauczysz się, jak zachować równowagę między nimi, nigdy więcej nie będziesz jadł nudnego i nudnego jedzenia. Nasz organizm potrzebuje składników odżywczych tak samo, jak nasze kubki smakowe potrzebują soczystego jedzenia. Im zimniejsza pora roku, tym bardziej będziesz musiał przestrzegać diety, aby uzyskać lepszą odporność i większą energię. Wybraliśmy listę opcji zdrowego jedzenia, które możesz zjeść jesienią.

Pizza

Choć ludzie by temu zaprzeczali, pizze są niezwykle pożywne i zdrowe. Jeden kawałek pizzy odpowiada wartości odżywczej całego posiłku. Czemu? Pizza składa się z wielu składników. Podstawą lub skórką pizzy jest pełnoziarnista pszenica, która jest lekkostrawna. Obecność sera, mięsa, wędlin i pepperoni zaspokaja zapotrzebowanie organizmu na białka, wapń, sód, węglowodany i niezbędne tłuszcze. Reszta dodatków dodaje więcej składników odżywczych. Pomidory zawierają likopen, który pomaga zwalczać poważne choroby, takie jak rak.

Owoce sezonowe

Owoce sezonowe, takie jak jabłko, żurawina, banany i gruszka, są bardzo korzystne dla utrzymania zdrowej diety w okresie jesiennym. Możesz pokroić wszystkie te owoce razem jako sałatkę owocową lub uzupełnić je płatkami śniadaniowymi, aby uczynić z nich cały posiłek. Jabłka mają wiele cennych przeciwutleniaczy, takich jak kwercetyna. Obecność pektyny w jabłkach również równoważy poziom cholesterolu. Żurawina smakuje na surowo, a także w połączeniu ze zbożami. Są bardzo bogate w witaminę C. Banany są doskonałym źródłem potasu. Utrzymują twoje ciało w stanie energii przez cały dzień. Gruszki to także soczysty i smaczny owoc jesieni, który można wykorzystać w galaretkach, dżemach i sałatkach owocowych. Możesz również zrobić szklankę soku gruszkowego rano, aby uzyskać wszystkie niezbędne błonniki pokarmowe i witaminę C.

Zupa brokułowa

Jedna filiżanka zupy brokułowej zawiera wszystkie niezbędne witaminy, których potrzebujesz. Jeśli dodasz trochę kurczaka i parmezanu, aby smak był przepyszny, sprawi, że będzie on pełen białek i niezbędnych kalorii. Filiżankę tej zupy możesz wypić jako wieczorną przekąskę lub w porze brunchu.

Ryba

Jedzenie ryb w okresie jesiennym to świetny sposób na odzyskanie sił. Ryby zawierają dużo kwasów omega-3 oraz różnych olejów i aminokwasów, dzięki czemu są dobre dla układu odpornościowego. Najlepsze ryby sezonowe na jesień to miecznik, Petrale Sole i Red Grouper. Wszystkie te ryby można łatwo upiec, gotować, smażyć i grillować, abyś mógł cieszyć się pełnym pożywieniem w zachwycający sposób.

Mamy nadzieję, że ta lista zdrowych opcji żywieniowych okaże się przydatna, gdy będziesz przygotowywać się na sezon jesienny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *